Uppgiften om Djurrätt

Hejsan!
Synd att jag inte var på närträffen men jag tar mig ann denna uppgift om djurrätt som jag ska arbeta med framöver!

2. Djurrätt

Svara på följande frågor: 

  • Vad är grundtankarna inom djurrättsetiken? Vilka är de fyra klassiska skäl som brukar anges för vegetarianism/att avstå från köttätande?

  • Vilken påverkan har dagens köttindustri på miljön?

  • Varför är tanken att bli vegetarian och avstå från köttätande så svår för många tror du? Finns det några bra argument mot vegetarianism? Vad tror du skulle vara en framgångsrik väg fram för att få människor att avstå från köttätande?





Kommentarer
Postat av: Smsa Låna

Jag hittade din blogg av en ren slump och jag har läst några av dina inlägg - det märks att du gillar att blogga :)

2011-07-20 @ 09:28:35
URL: http://smsalåna.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0